Proiecte

proiecte

...detalii

Implică-te!

doneaza

...detalii

Să ne cunoaştem!

contact

...detalii

Conferința online psihoeducație 14.05.2020

Pandanemia: abordare structurată printr-un obiectiv cu aproximativ 3 pași

Pandanemie – stare generalizată de nepăsare față de orice și oricine important și de încordare musculară maximă, combinată cu o implicare susținută în tot ce este inutil, dezavantajos și dăunător. 

Întreaga lume trece printr-o perioadă de derută, de confuzie: s-au schimbat prea multe, într-un interval de timp prea scurt! Și toate aceste schimbări ne-au inundat cu stări de anxietate, atacuri de panică, dependențe și ne-au afectat activitățile vitale: mâncatul, mișcarea, somnul. 

Cum reușim să ne reechilibrăm meniul? Cum reușim să ne readucem liniștea și somnul? 

Plecând de la cele 3 direcții recomandate de O.M.S. menționate mai sus – alimentația, mișcarea, somnul – haideți să descoperim împreună strategii de abordare a pandanemiei. Și, pentru a nu reinventa roata, ne propunem să folosim inteligența colectivă a Facebook și, în același timp, înțelepciunea populară care a salvat întotdeauna poporul român. 

Știm cu toții că „cine se scoală de dimineață, departe ajunge” - haideți să dezvoltăm strategii prin care să ne organizăm ziua astfel încât să ajungem departe de preocupările reale, în aceste zile pandanemice! Specialiștii ne-au demonstrat de muți ani: nu e suficient să ne sculăm devreme ca să ajungem acolo unde ne propunem; trebuie să avem și o stare potrivită. Și ce ne poate da o astfel de stare dacă nu o rutină a dimineții? După cum un comic(1) cu mulți urmăritori pe Facebook spunea, așa cum o copilărie disfuncțională ne poate afecta negativ întreaga viață, la fel o rutină oribilă aplicată cu sârguință dis de dimineață ne poate face praf restul zilei.

Iată mai jos propunerile noastre din care vă invităm să vă alegeți ceea ce vi se potrivește cel mai bine.

Pasul 1: Mișcarea

  • Verifică-ți mobilul. Imediat ce te-ai trezit. Bucură-te de tehnologia care îți permite să faci mișcarea degetelor chiar din primele secunde ale dimineții. În plus, te ajută să ignori orice persoană din casă în timp ce te conectezi cu ceea ce contează cel mai mult: medi(ocritate)a socială. Urmărește-ți toți prietenii cu apetență pentru telenovele și știri aberante pentru a obține un răspuns la stres suficient de ridicat astfel încât să ajungi la o încordare în stomac, ceafă și umeri de cel puțin 8, pe o scală de la 1 la 10. 
  • Uită-te la știrile de la televizor. Încordează-ți mușchii întregului corp și rămâi așa. Folosește inteligent dramele altora pentru a te umple de stres și teamă și a menține nivelul de tensiune și nefericire necesar întregii zile. 

Pasul 2: Somnul

  • Trezește-te cât mai obosit(ă). ȘI cum altfel ai putea reuși mai bine decât stând foarte târziu noaptea? Oboseala îți va da o stare atât de proastă încât, chiar din primele momente ale dimineții, nemulțumirea își va face simțită prezența în tine doar pentru simplul motiv că te-ai trezit. 
  • Seara la culcare practică resentimentul. Gândește-te la tot ce ai văzut în timpul zilei că au ceilalți și tu nu ai. Amplifică-ți resentimentul prin ura față de tine pentru toate nereușitele de peste zi. 

Pasul 3: Alimentația

  • Bea o cafea slabă, cât mai rece. Lasă cofeina să-ți îmbogățească răspunsul la stres și să mențină trepidațiile utile musculaturii întregului corp.  
  • În timp ce mănânci, ceartă-te cu partenerul/partenera. Folosește ton și cuvinte furioase și completează-le cu ceva pasiv-agresiv. Meriți și tu să se întoarcă spre tine puțină furie înecăcioasă!... 
Lucia Popescu, psiholog, formator
Asociația CATHARSIS

 
 
 
Parteneri
apfr midocar asoc joy colegiu oscar asoc apaca por plaza plaza